Monday, 4 April 2011

Bukan Mengata Tapi Memang Nak Kata


Gambar kat atas aku 'cilok' dari manggaonline dan tiada kena mengena dengan cerita yang nak aku tulis,sendiri tengok sendiri tanggung dosa!!!

Malam tadi sambil lepak dengan zaujah dan anak2 depan tv aku tertengok Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2010 kat TV3.

Fuhh! Pakaian artis-artis betina memang dasyat (ikut stail Nazmi Raja Lawak),yang lelaki tak ada masalah semua menutup aurat. Kebanyakan artis betina ni suka sangat berkemban nak tayang 'buah' siapa yang paling hebat.

Dalam duk berpakaian seksi tu sempat lagi sedekah Al-Fatihah kepada Arwah Seri Bayu,ek eleh..wei,duk sedekah kat orang diri sendiri dah 'standby' ke bekal ke sana. Walaupun banyak kematian yang berlaku kepada artis-artis tapi sedikit pun tidak memberi kesan kepada mereka ni.

Tak taula apa nak jadi dengan artis-artis kita yang mengaku Islam,pegi umrah sampai lupa dah berapa kali tapi perangai duk macam tu juga. Bila Bob Lokman masuk PAS pandai plak sindir. Bob Lokman dah berpuluh tahun bergelumang dengan dunia artis ni jadi dia dah faham sangat.

Aku harap lepas ni artis-artis terutama yang betina tu belajarlah sikit-sikit tentang Islam. Hidup di dunia ni selama mana sangat,akhirnya kita nanti akan mati untuk mengadap PENCIPTA dan jasad kita akan lebur menjadi tanah.

psst ; memang sesuailah majalah nama "mangga",sebab banyak tayang "mangga"

No comments:

Post a Comment