Sunday, 8 May 2011

UMNO Dan Utusan Memang Celaka!!!

Utusan sudah mula memainkan isu-isu racist untuk membangkitkan kemarahan orang melayu,semua sudah sedia maklum bahawa Utusan adalah milik umno maka sudah pastilah apa yang diterbitkan adalah atas arahan Presiden umno. Kalau tak mana mungkin Utusan berani memainkan isu ini,jadi Utusan dan umno sama-sama celaka.

Sebelum ini Utusan memainkan isu '1Melayu 1Bumi',sekarang mereka mula memainkan pula isu 'kristian agama rasmi'. Apakah sebenarnya tujuan semua isu ini dimainkan, tidak lain tidak bukan untuk meniup api kemarahan orang melayu kepada kaum lain setelah mereka mendapati sokongan terhadap umno/BN semakin parah.

Najib sendiri sudah mengatakan bahawa beliau akan menggunakan apa saja cara/senjata untuk merampas balik Selangor dan negeri-negeri lain yang dikuasai oleh Pakatan Rakyat. Jadi ini adalah salah satu senjata yang digunakan. Laporan yang dikeluarkan oleh Utusan pula adalah berdasarkan pendedahan beberapa blog pro BN.

Maka beberapa NGO yang ditunggangi oleh BN seperti perkasa mula membuat laporan polis konon-kononnya mereka ini pembela melayu/islam.

Bayangkan kalau isu ini disiarkan oleh akhbar seperti Rocket atau Harakah aku percaya sudah pasti ketua pengarang akhbar berkenaan sudah ditahan bawah akta ISA. Memang Utusan dan umno sekarang semakin melampau memainkan isu-isu racist sebegini.

Hari ini Ahli Parlimen Jelutong Jeff Ooi membuat laporan polis terhadap Utusan dan seorang penulis blog berhubung dakwaan beliau berniat jahat melalui laporan yang mendakwa beliau terlibat dalam konspirasi untuk menukar agama rasmi negara.

Ooi memberi masa 24jam kepada Utusan dan penulis blog Zakir Mohamed untuk memohon maaf kepada semua penganut kristian atas dakwaan yang dilemparkan.

Macam mana nak ajak PAS berbincang pasal perpaduan melayu jika umno/BN sering memainkan taktik kotor untuk memastikan supaya mereka terus berkuasa. Dalam duk hulur tangan ajak kita bersalam tapi kakinya sedang menyepak kita kembali. Lebih baik PAS lupakan saja bab nak berbincang dengan umno ni.

Semakin hampir kepada tarikh PRU13 semakin banyak isu-isu racist yang akan dicipta oleh umno semata-mata untuk berkuasa,mereka bukannya hendak berkhidmat untuk rakyat tapi merompak duit rakyat.

Jadi kita sebagai rakyat yang cerdik dan bukan bodoh macam penyokong umno jangan termakan dengan hasutan puak-puak celaka ni,bulatkan tekad kita untuk menghumban umno/BN kedalam tong sampah selepas PRU13 nanti.


Plawok,plawok,plawok,plawok,plawok,plawok..celaka,celaka,celaka Utusan dan umno.

1 comment:

  1. 13 Mei pun dimulakan oleh melayu umno kerana perikatan (umno+mca+mic+...) sudah kalah ....tak percaya tanya harun idris......

    ReplyDelete