Thursday, 31 March 2011

BERKHIDMAT UNTUK NEGARA ATAU UNTUK SIAPA?

Pihak Polis Diraja Malaysia ditubuhkan untuk melindungi dan menjaga ketenteraman awam.Kita berbangga punya satu jabatan yang dapat melindungi kita semua.
Akhir-akhir ini Polis Diraja Malaysia memberikan kemudahan kepada pesalah-pesalah trafik dengan memberikan diskaun atau offer untuk membayar saman yang tertunggak.Persoalanannya ada ker istilah 'saman tertunggak'.Saman yang dikenakan hendaklah dijelaskan dan seandainya gagal berbuat demikian waran tangkap mestilah dikeluarkan dan dimasukkan ke lokap untuk tempoh yang tertentu.
Rata-rata orang ramai yang mempunyai saman tertunggak dan tidak mampu menjelaskan saman tersebut berkata  rela dimasukkan ke lokap dari bayar saman.Fikirkanlah kalau ramai yang ke lokap maka kenalah keluar peruntukan untuk membesarkan lokap,makanan tambahan dan sebagainya.
soalannya kenapa ada lanjutan tempoh pembayaran saman diskaun?kenapa perlu diskaun?kenapa mesti rakyat?kenapa tidak pihak-pihak yang bertanding Pilihanraya yang keluarkan duit sendiri??kenapaaaaa????kenaaapaaaa???????

No comments:

Post a Comment